Coș de cumpărături
Nu sunt produse adăugate în coș.
ZERO EMISSION IS COOL

Mașinile convenționale sau cele electrice sunt mai sigure?

18 mai 2021
Mașinile convenționale sau cele electrice sunt mai sigure?

De la accidentul Tesla din Texas, în care o mașină a luat foc și a ars din cauza unei coliziuni puternice, siguranța mașinilor electrice și autopilotul au intrat în centrul atenției. După cum s-a dovedit, FSD (Full Self Driving) și pilotul automat nu au fost responsabili pentru accident. Funcția FSD nici măcar nu a fost printre dotările comandate pentru vehiculul respectiv.

Iar pilotul automat nu poate să conducă mașina într-un copac cu viteza respectivă nici cu scaunul de conducător gol. După titlurile răsunătoare și știrile de tip Breaking News, atmosfera s-a calmat și s-a constatat din nou că HSD, adică Human Studid Driving a provocat accidentul fatal.

Încă de la început, TESLA suferă de încercările țintite pentru discreditare, așa cum s-a întâmplat în trecut de către Thomas Alva Edison. Întrebarea care se ridică, așadar, în mod corect în capul oamenilor în mijlocul războiului pentru clienți este, dacă o mașină electrică este sau nu mai periculoasă decât un autovehicul cu motor cu ardere internă?

 

Siguranța mai presus de orice

Astăzi, fiecare producător auto se străduiește să ofere clienților săi cea mai mare siguranță posibilă. Acest lucru este valabil și pentru mașinile electrice, doar bateriile încorporate se schimbă. V-ați gândit vreodată dacă este mai bine să stați pe 40-55 litri de lichid puternic inflamabil sau pe un sistem de baterii electrice de înaltă tensiune? Adevărul este că ambele au argumente și pro și contra.

 

Baterie versus rezervor de combustibil

În primul rând, trebuie clarificat faptul că mașina electrică trebuie să respecte, de asemenea, același nivel ridicat de reguli de siguranță ca și versiunile convenționale cu ardere internă. Rezervorul de combustibil se află în cel mai protejat loc posibil pentru fiecare mașină, dar asta nu înseamnă că este protejat în orice situație. Bateriile sunt plasate în cea mai mare parte sub scaune, încorporate în prag. Este adevărat că sunt distribuite pe o suprafață mai mare dar învelișul de siguranță, precum și sistemul de celule izolate și manșonul de protecție umplut cu lichid de răcire asigură o protecție mai mare. În ciuda știrilor de groază și bazându-ne pe legile fizicii, putem spune că o mașină electrică este mult mai puțin probabil să se aprindă decât un vehicul pe benzină.

 

Mai puține piese, mai mult spațiu pentru siguranță

Mașinile electrice sunt mult mai simplu de construit. Mai puține piese trebuie îngrijite și acest lucru nu numai că scade costurile de service, ci crește și siguranța. Mai puține piese în mișcare, mai puține surse de eroare.

În același timp, contribuie la siguranța mașinilor electrice faptul că reducerea numărului de piese (motor cu ardere internă sub capotă, sistem de lubrifiere și de ulei, sistem de propulsie și de transmisie complexe etc.) lăsând mai mult spațiu pentru componentele cu funcții de siguranță. De exemplu, un sistem care absoarbe puterea unei coliziuni poate fi poziționat în secțiunea din față a  unei mașini electrice în cea mai optimă locație, ceea ce se reflectă și în rezultatele testelor de impact. Tesla, Chevrolet, Subaru Volvo, dar chiar și mașinile electrice Nissan au obținut un nivel uimitor de ridicat la testele de impact.

 

Centrul de greutate scăzut, cadru mai rigid

În ciuda dificultăților inițiale, putem spune acum că toți producătorii de vehicule electrice au reușit să transforme atât bateriile, cât și propulsia electrică în avantajul siguranței mașinilor. Greutatea ridicată a bateriei are ca rezultat un centru de greutate scăzut, ceea ce asigură stabilitate chiar și în cazul unui vehicul cu dimensiuni mari precum Tesla Model X. Conceput cu grijă, cu o structură puternică și zone extinse de pliuri protejează nu numai bateriile dar și pasagerii din mașină. 

 

Să nu mă electrocutez

Apa și electricitatea nu sunt prieteni, mai ales dacă suntem printre ei. Cu toate acestea, mașinile electrice pot fi încărcate în condiții de siguranță pe timp de ploaie, datorită unui conector de încărcare proiectat cu atenție. De aceea, este păcat să vă faceți griji cu privire la electrocutare în timpul sesiunii de încărcare.  De asemenea, nu trebuie să vă fie frică nici de electrocutare în timpul călătoriei, deoarece bateriile și sistemele electrice sunt prevăzute cu sisteme de protecție care previn electrocutarea.

 

O să cred când o să văd

Majoritatea oamenilor se tem instinctiv de ceea ce nu cunosc. Dacă pe drumuri vor apărea tot mai multe mașini electrice și toată lumea va avea o experiență personală cu o mașină electrică, atunci un incendiu a unei mașini cu ardere internă va avea aceeași valoare senzațională cu un eveniment asemănător cu implicarea unei mașini electrice. Așa cum suntem obișnuiți să avem toate beneficiile energiei electrice în perete acasă, în curând ne vom obișnui și cu faptul că mașina noastră este alimentată cu energie electrică în loc de combustibil inflamabil.

BACK TO TOP